Vechtstraat 67
9725 CT Groningen
groningen@hoorstudiorenses.nl
050 - 525 75 93

Werkwijze 

Hoorproblemen ontstaan niet van de ene op de andere dag. Het is een sluipend proces dat iemand zelf niet direct in de gaten heeft. Vaak zijn het mensen uit de omgeving die opmerken dat u niet goed hoort of verstaat.

Merkt u of merken mensen om u heen dat u slechter hoort? Laat uw gehoor vooral testen. Na een korte en eenvoudige hoortest is te bepalen hoe het met uw gehoor is gesteld. Vervolgens wordt er bepaald of er verdere stappen ondernomen moeten worden.

Hieronder kunt u lezen wat de stappen zijn:

1. Uitgebreide hoortest
Indien u twijfels hebt over uw gehoor kunt u een afspraak bij ons maken voor een hoortest.
Uw gehoor zal bij ons uitgebreid getest worden. Afhankelijk van de uitkomst van de hoortest zal u in sommige gevallen via uw huisarts worden doorverwezen naar de KNO-arts of audiologisch centrum. 

2. Intake en hoortoestel advies
Aan de hand van het recept dat u hebt gekregen van uw KNO arts of audiologisch centrum, of de uitgebreide hoortest die we zelf hebben genomen, hebben we nog meer gegevens nodig om tot een juiste oplossing te komen.
Tijdens de intake willen we graag van u weten in welke situaties u de meeste problemen ondervindt. Deze situaties kunnen zeer uiteenlopend zijn. De een heeft al moeite om mensen te verstaan in een 1 op 1 gesprek, terwijl de ander dit vooral heeft in een rumoerige situatie.
Als we in kaart hebben gebracht wat uw wensen zijn met betrekking tot weer beter kunnen horen en verstaan, zullen we samen kijken naar de mogelijkheden die er zijn op gebied van hoortoestellen en eventuele andere hulpmiddelen passend bij uw oren en situatie.
Omdat we uitsluitend maatwerk willen leveren zullen de hoortoestellen voor u besteld moeten worden.
We maken daar een nieuwe afspraak voor.

3. Hoortoestel instellen
Tijdens deze afspraak worden mede aan de hand van uw gehoorverlies de hoortoestellen ingesteld via de computer. We leggen u uit hoe het hoortoestel werkt en u zal gaan oefenen om het hoortoestel zelf in te kunnen doen. U krijgt van ons de prijsopgave mee, zodat u niet voor financiële verassingen komt te staan. Vervolgens gaat u de hoortoestellen vrijblijvend proberen in uw eigen situatie.

4. Controle
Na 2 tot 3 weken komt u terug voor een controle. Aan de hand van uw opmerkingen worden de instellingen van uw hoortoestel aangepast. In de proefperiode komt u een aantal keren terug om zo tot een optimale instelling te komen. Mocht dit nog steeds niet naar tevredenheid zijn, dan kunt u een ander merk gaan proberen.
De proefperiode kan een aantal weken duren, net zolang totdat u en wij tevreden zijn met het resultaat.

5. Eindcontrole 
Indien u een recept hebt gekregen van een KNO arts of audiologisch centrum wordt er van u verwacht dat u voor een eindcontrole terug komt.
 Als ook de KNO-arts of de medewerker van het audiologisch centrum tevreden is, wordt er een definitief recept geschreven. Dit is nodig om de vergoeding aan te vragen bij uw zorgverzekeraar. Uw eigen bijdrage betaalt u aan het einde van de proefperiode. Meer informatie over de vergoedingsregeling leest u op de pagina 'Hoorprotocol'.

6. Nazorg
Hoorstudio Renses vindt het belangrijk dat u tevreden bent en blijft over uw hooroplossing. Indien uw gehoor verslechterd kunt u uw hoortoestel laten bijstellen. Het is aan te raden om uw gehoor jaarlijks te laten controleren. Ook is het regelmatig schoonmaken van uw hoortoestellen een must om eventuele reparaties te voorkomen. Voor het laten schoonmaken, kunt altijd bij ons terecht. 
Nazorg is kosteloos voor hoortoestellen die bij ons gekocht zijn.

Informatie aanvragen


Maandag 1 mei De Phonak Bolero B

De Phonak Bolero B is een nieuw revolutionair hoorapparaat dat gebruik maakt van een uniek besturingssysteem: de AutoSense OS. Een volledig automatisch hoortoestel die het gehoor afstemt op de omgeving.

Lees meer »

Erkend Audicien Widex Phonak Oticon